آغاز سلسله جشن‌های گرامیداشت نیمه شعبان در اسلامشهر

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر از آغاز برگزاری سلسله جشن‌های گرامیداشت میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) در سطح شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام میرزاپور ضمن عرض تبریک بیان کرد: جشن نیمه شعبان یک جشن مهم اسلامی امید دهنده بوده و راه نجات انسان‌ها را یاد آور می‌شود. اکنون که جهان بیش از هر زمان دیگری، در انتظار یگانه منجی خود است، بر ماست که در عصر غیبت، زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرتش باشیم و از پیشگاه حق‌تعالی ظهورش را طلب نماییم.

وی ترویج فرهنگ مهدویت، انتظار و افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری سلسله جشن‌های نیمه شعبان در دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر و مدارس سطح شهرستان در واقع نشان دهنده علاقه و عشق به امام زمان در میان امت ما به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

در پایان، ایشان با اشاره به همکاری با شبکه محلات (اعم از؛ مساجد، پایگاه های بسیج، حسینیه ها و مجموعه های مردم نهاد) در گرامیداشت هرچه شایسته‌تر این عید بزرگ، اظهار داشت: آذین بندی، برپایی کاروان شادی در سطح شهرستان، برگزاری جشن های مختلف در محلات، نورافشانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اعزام گروه خدمت رسانی به زائران مسجد جمکران، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه ورزشکاران ورزش صبحگاهی و… از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت نیمه شعبان است.