اسلامشهر جزو پُراستعدادترین شهرستان‌های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جلسه معارفه محمد نوران رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر گفت: اسلامشهر جزو سه شهرستان ویژه و پر استعداد استان تهران و قابل قیاس با چند استان کشور بوده و نیازمند توجه بیشتر است.

علی فروزانفر اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و جمعیتی در اسلامشهر، این شهرستان قابل قیاس با چند استان کشور بوده و نیازمند توجه بیشتر در جهت ارتقای جایگاه این منطقه است.

وی افزود: محرومیت‌ها و معضلاتی که به‌واسطه هم‌جواری با پایتخت با آن مواجهیم، شهرستان‌های استان تهران خاصه اسلامشهر را مورد تهدید قرار می‌دهد. تهران امروز به همان اندازه که مرجع تولیدات و ترویج فعالیت‌های فرهنگی است به همان اندازه فعالیت‌های ضد فرهنگی در آن اتفاق می‌افتد که بخش زیادی از این ضربه‌گیری توسط شهرستان‌های استان تهران انجام می‌شود.

ایشان با اشاره به‌ضرورت توجه به شهرستان‌ها بیان کرد: اولویت‌ اصلی اداره کل ارشاد استان تهران فعال‌سازی و توجه به شهرستان‌های استان است که خوشبختانه یکی از مجموعه‌های پرظرفیت، خوش‌سابقه و قوی‌ترین و جامع‌ترین مجموعه‌ای که انجمن‌ها و مؤسسات در آن فعالیت جدی دارند، اسلامشهر است که به این ظرفیت‌ها آگاه و واقف هستیم و با ارتقا بخشی به فعالیت‌ها و رفع مشکلات این شهرستان می‌توان آن را به یکی از قطب‌های فرهنگی استان و کشور تبدیل کرد.