به مناسبت هفته فرهنگی:

جشنواره‌ای برای همه اقوام ایرانی در اسلامشهر

آیین افتتاح نمایشگاه اقوام و عشایر به عنوان یکی از برنامه‌های محوری هفته فرهنگی اسلامشهر، با حضور حسین حبیبی فرماندار شهرستان و حجت الاسلام برقراری امام جمعه اسلامشهر و حجت الاسلام فاطمی نسب امام جمعه واوان برگزار شد.

حسین حبیبی در سخنانی ضمن قدردانی از برپا کنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه گوشه ای از صنایع دستی و سوغاتی‌های اقوام مختلف کشور ارائه شده است.

وی ضمن دعوت از خانواده ها برای بازدید از این نمایشگاه افزود: در نمایشگاه اقوام و عشایر جلوه هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی ها اقوام مختلف ایرانی مشاهده می شود.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه غرفه هایی در اختیار جمعی از هنرمندان نیز قرار گرفته ادامه داد: همچنین ۴۰ غرفه در این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار زنان توانمند سرپرست خانوار قرار گرفته تا صنایع دستی و تولیدات خانگی خود را ارائه دهند.

گفتنی است برپایی سیاه چادرهایی از اقوام مختلف و اصیل ایرانی، اجرای موسیقی‌های زنده محلی مربوط به استان‌های مختلف، اجرای روزانه گروه‌های سرود، اجرای کارگاه‌های گوناگون، برپایی تئاتر خیابانی، نمایش‌های عروسکی برای کودکان، برگزاری مسابقات محلی و خانوادگی و اهدای جوایز نفیس، اجرای هیئت ورزشی و نشست کتابخوانی در حوزه مقاومت و همچنین تجلیل از مقام خانواده‌های گرانقدر شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای ورزشکار از بخش‌های مهم جشنواره‌ به شمار می روند.

نمایشگاه اقوام و عشایر اسلامشهر تا روز جمعه ۲۲ دی از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در میدان نماز، خیابان سلامت، جنب اتوبوسرانی پذیرایی عموم مردم است.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه اقوامی از استان‌های خوزستان، کرمانشاه، یزد، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، گیلان و لرستان به عرضه محصولات محلی و صنایع دستی پرداخته‌اند.