همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر

خیرین مدرسه‌ساز سهم خود در نوسازی مدارس را دو برابر کردند

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ظهر روز پنجشنبه ۲ آذر در همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر که در تالار فاخر احمد آباد مستوفی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته خیرین سهم ۴ هزار میلیارد تومانی خود را به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند، ولی با توجه به مشکلات موجود برای رفع کمبودها به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

ناصر قفلی بیان کرد: تاکنون تعداد بی‌شماری از فضاهای آموزشی در کشور توسط خیرین احداث و تحویل دستگاه تعلیم و تربیت شده و تعدادی دیگر نیز در حال احداث است که به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود. با در نظر گرفتن کمبود فضاهای آموزشی، خیرین قریب به ۲۵۰۰ مدرسه را با مشارکت دولت احداث کرده‌اند و با توجه به اینکه سهم دولت در تأمین اعتبارات محقق نشده این مدارس نیمه کاره باقی مانده و در انتظار تأمین اعتبار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار کلاس درس خطرآفرین و نیازمند به بازسازی و مقاوم سازی در کشور داریم که بیش از ۳.۵ میلیون دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل و کسب علم و دانش هستند.

ایشان خاطر نشان کرد: برای رفع کاستی و جبران کمبود ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند به تخریب و بازسازی، حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای احداث ۱۰۰ هزار کلاس درس جدید نیز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.