تعطیلی واحد غیرمجاز بازیافت لاستیک‌های فرسوده در اسلامشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع‌آوری محموله بزرگ لاستیک‌های مستعمل خودرو که در ضایعات سوزی استفاده می شد، خبر داد و گفت: از فعالیت این واحد آلاینده جلوگیری شد.

حمیده خدنگی در این باره اظهار داشت: این واحد آلاینده در زمینه بازیافت لاستیک های فرسوده در منطقه واوان فعالیت داشت که به دلیل استقرار غیرمجاز و آتش سوزی های متعدد که منجر به انتشار ذرات، آلودگی محیط زیست و تهدید علیه سلامت عموم شده بود پس از ابلاغ اخطاریه های محیط زیستی و با پیگیری های به عمل آمده، با گرفتن حکم از مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری و حدود ۵۰۰ تن از این لاستیک ها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم آلودگی هوا در شهرستان، این قبیل آتش سوزی ها است، خاطرنشان کرد: وجود مواد سمی فراوان از قبیل اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و کربن و سایر ترکیبات گازهای مضر ناشی از سوزاندن لاستیک های فرسوده، اثرات مخربی بر سلامتی انسان و موجودات زنده و محیط زیست دارد و متاسفانه افراد سودجو و متخلف بیشتر به طور ناشناس به آتش زدن لاستیک های فرسوده برای جداسازی و جمع آوری سیم داخل آنها اقدام می کنند.

خدنگی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ضایعات سوزی توسط افراد متخلف و سودجو موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر اطلاع دهند.