جابجایی مسکن ملی از اسلامشهر به رباط کریم منتفی شد

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران: در راستای احترام به حقوق شهروندان و درخواست‌های مکرر متقاضیان و با تامین زمین مورد نیاز، جابجایی اجباری متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلامشهر به رباط کریم منتفی شد.

پیشتر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی از عدم تامین زمین مناسب نهضت ملی مسکن در اسلامشهر و انتقال متقاضیان این طرح به رباط‌کریم خبر داده بود.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی (تهران) برای هزار متقاضی تایید نهایی شده در حوزه جنوب غرب استان تهران به دستور مقام عالی وزارت و با پیگیری‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران مقرر شد تا از مبحث توافق با مالکین حقیقی و حقوقی اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن تامین شود و بلافاصله پس از نهایی شدن توافقات که هم اکنون ۶ پرونده در حال طی مراحل نهایی است، متقاضیان در پروژه‌های جدید ساماندهی خواهند شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر در پروژه‌ی عدل آباد شهرستان اسلامشهر عملیات اجرایی ۲۷۰۰ واحد مسکونی جدید نهضت ملی شروع شده است و همچنین ۸۰۰ واحد نیز در منطقه واوان در دست اجرا بوده که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این در حالی است که ذخیره بانک بانک زمین وزارت راه و شهرسازی در شهرستان اسلامشهر به پایان رسیده و علیرغم دستور رئیس جمهور، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی هیچ زمینی از املاک خود را جهت نهضت ملی مسکن و تامین اراضی طرح ۴ میلیونی مسکن ملی در این شهرستان معرفی نکرده‌اند.

حسین جنتی اظهار کرد: الزام جابجایی تعدادی از متقاضیان نهضت ملی مسکن که از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی شده بود، منتفی است.

وی توضیح داد: با بررسی‌های صورت گرفته و پیگیری اداره راه و شهرسازی استان تهران، در حال تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن این متقاضیان هستیم.

وی تصریح کرد: البته متقاضیان این اختیار را دارند که تامین زمین آنها از اسلامشهر به رباط کریم منتقل شود.

وی تاکید کرد: این کار اختیاری بوده و هیچ الزامی در رابطه با آن وجود ندارد.