تخصیص ۲۴۴ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اسلامشهر

استاندار تهران گفت: از مجموع ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به شهرستان اسلامشهر، تاکنون بالغ بر ۲۴۴ میلیارد تومان تخصیص و پرداخت شده است.

علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اسلامشهر، که شب گذشته با حضور معاونین استاندار و مدیران کل استان، نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین شهرستان اسلامشهر در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد افزود: برخی از مشکلات، فرصت ها و تهدیدها در این جلسه بررسی شد، اگر نظام فکری اندیشه ما تابع برنامه نباشد و محور ذهنی مان از مهندسی خاصی شکل نگیرد، در مسیری که حرکت می کنیم، هزینه‌های فراوان داشته و زمان و فرصت را از دست می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما زیان بی برنامگی هایمان را می دهیم، تاکید کرد: ما مدیران باید فکر مهندسی شده و متمرکز به نظام برنامه ای داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آنچه پیش بینی می شود، با آینده پژوهی و تحقیق درست، برنامه ها را محقق سازیم.

فخاری گفت: از حیف و میل کردن در همه موضوعات بپرهیزید و با پیگیری و کنترل و جسارت در انجام کار و زمان بندی مناسب کارها را انجام دهید و از مماشات خودداری کنید، این جزء اساس و چارچوب ما است و رشد و توسعه دنیا مبتنی بر این آگاهی هاست.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات و مسائل شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: در موضوعات سرزمینی اسلامشهر با کمبود آب مواجهیم، باید در مدیریت ها افق حداقل ۲۰ ساله را در نظر گرفته و فرصت ها و محدودیت ها و رشد جمعیت را ببینیم تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی کرده تا زمانی که فکرمان اجازه می دهد به مردم خدمت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان تهران، ادامه داد: در این نشست موضوعات مربوط به -مترو، کمربندی شمالی، گمرک، رفع تعارضات، رفع فرسودگی مدارس و توسعه بحث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، در توسعه کار فرهنگی، خاصه توسعه فرهنگ در جهت رشد دین به عنوان مظلوم‌ترین عنصر است و تمرکز دشمن روی این نکته باید ما را فعال تر کند، باید علم نافع را به عمل صالح تبدیل کنیم تا به توسعه یافتگی برسیم.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، بیان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز حاصل چشم بستن به قوانین از سوی برخی مدیران است، اگر از ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته و اجازه تغییر کاربری ها داده نشود، می توان مانع از هدر رفت سرمایه مردم و منابع ملی شد، ساخت و سازها که یک شبه به وجود نیامده اند، با مسئولینی که زمینه‌ ساخت و سازهای غیرمجاز را به وجود می آورند، در هر پست و مقامی باشند به شدت برخورد خواهم کرد.

استاندار تهران در ادامه این جلسه با اشاره به دستاوردها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر جمهوری به اسلامشهر تاکنون بالغ بر ۲۴۴ میلیارد تومان برای پروژه های در حال اجرا از جمله مترو و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان تخصیص و پرداخت شده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد رشد و پیشرفت عملیات اجرایی آنها باشیم.

به گزارش فارس، استاندار تهران در سفر به شهرستان اسلامشهر از پروژه های ایستگاه مترو چهاردانگه، کمربندی شمالی اسلامشهر و بندر خشک آپرین بازدید و در جریان روند عملیات اجرایی و مسائل و مشکلات این طرح ها قرار گرفته و در ادامه در یک جلسه ۴ ساعته با حضور مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی مسائل و مشکلات این منطقه در حوزه های آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مسکن و راه های ارتباطی و مواصلاتی بین شهرها و روستاهای شهرستان، کشاورزی و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات و مصوبات خوبی برای به نتیجه رسیدن مسائل مطروحه گرفته شد.