آیا استانداری تهران در آزمون قانون‌مداری موفق خواهد شد؟!

فشارهای معنادار برای صدور حکم شهردار چهاردانگه

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی شهر چهاردانگه در انتخاب شهردار و رد شدن دو گزینه قبلی (سیامک امینی و علیرضا ناصری‌پور) ، بالاخره اعضای شورای شهر با رأی حداکثری به محمد عفیفی وارد چالش جدیدی شدند.

این انتخاب در حالی رخ داد که زمزمه‌های دخالت افراد مختلفی به گوش می رسید و حتی بحث استعلام شفاهی امام_جمعه چهاردانگه از مسئولین برای انتخاب عفیفی نقل محافل بود.

اما پس از این انتخاب ورق برگشت و یک به یک پرونده‌های تخلفاتی محمد عفیفی رو شد و حتی کار به پس گرفتن رأی اعضای شورای شهر کشیده شد.

به مرور زمان فشارها برای تایید و صدور حکم شهرداری عفیفی بالا گرفت و حتی انتقادات مکرر امام جمعه در رابطه با علت تأخیر در رسیدگی به صدور حکم شهردار تندتر از گذشته شد.

اما نکته‌ حائز اهمیت در خصوص گزینه منتخب شورای شهر این است که همان دلائلی که مانع از صدور حکم برای سیامک امینی و علیرضا ناصری‌پور شد، همان دلائل در خصوص محمد عفیفی هم صدق می کند و حتی در برخی موارد وضعیت عفیفی بدتر از آن‌ دو است. که در این صورت استانداری تهران باید نسبت به تعیین تکلیف عفیفی مطابق قانون رفتار کند.

حال این سؤال پیش می آید که علت این حجم فشار برای تایید محمد عفیفی و صدور حکم شهردار شدن وی چیست؟ منافع چه کسانی در میان است تا فردی که پرونده های تخلفاتی وی همچنان در مراجع اداری و قضایی در حال رسیدگی است، تایید شود؟ آیا استانداری تهران زیر بار فشارهای سیاسی و جناحی برای تایید عفیفی خواهد رفت؟

البته گفتنی است پیش از این فرماندار اسلامشهر در پی انتصابات شهرداری اسلامشهر این چنين واکنش نشان داده بود:

«اعمال فشار و دخالت افراد غیر مسئول در انتصابات و همچنین استفاده از افرادی با سابقه مخدوش پذیرفتنی نیست».

مبارزه با فساد و توجه به پاک_دستی مدیران را جزء شاخصه های مهم دولت مردمی دکتر رئیسی است و مطالبه جدی ما دقت در انتصاب مدیران پاک دست و استفاده از افراد خوشنام، انقلابی و جهادی است.

امیدواریم طبق گفته امام جمعه چهاردانگه که گفتند «سلیقگی عمل کردن به قانون، انحراف است»، شاهد عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ استانداری باشیم.