اشتغال ۵ هزار نفر در فاز نخست بندر خشک آپرین | با بندر خشک آپرین تحول در حوزه حمل و نقل بار رقم خواهد خورد

به گزارش خبرنگار پویا نیوز محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه بازدید از بندر خشک آپرین ضمن بیان اينکه بندر خشک آپرین یکی از پروژه های مهمی است که به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به حساب می آید گفت: هدف از تاسیس این بندر خشک یک تحول در سامانه حمل و نقل و ترانزیت و جابه جایی بار و کالا در سطح استان تهران است.

وی افزود:یکی از بارانداز های اصلی استان تهران در این منطقه شکل گرفته است که با اجرای این طرح در حوزه حمل و نقل بار تسهیل و تسریع خواهد شد.

منصوری ضمن بیان اينکه متاسفانه برنامه ریزی زمان بندی طبق برآورد اولیه پیش نرفته است و باعث تاخیر در اجرای پروژه شده است افزود : طی مذاکره ای که با اداره کل راه آهن گمرک،نماینده محترم مجلس،و دکتر میر شفیعی رئیس گمرک کل کشور داشتیم و مذاکره های قبلی با وزیر اقتصاد بنا گذاشتیم که در اسرع وقت این پروزه تکمیل شود.استاندار تهران بيان کرد:دستاورد اصلی پروژه بندر خشک آپرین ایجاد اشتغال ویژه است که طی آن در فاز اول سطح وسیعی از اشتغال با حدود ۵ هزار نیروی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و هم از لحاظ اقتصادی یکی از گره های اصلی استان باز می شود.

وی در انتها افزود: ما در مباحث انتقال بار از مجموعه های جنوبی کشور از بنادر مشکلاتی را داریم که با احداث این بندر خط راه آهن مستقیم وارد این بندر خشک شده و بسیاری از کالاهای اساسی را می‌توانیم مستقیم وارد این پایانه کنیم و از اینجا هم به استان تهران و مراکز اصلی کشور منتقل کنیم.

وی در خصوص زمان افتتاح رسمی این پروژه افزود:ما تعهد زمانی و برنامه زمانی را امروز از مسئولین و دستگاه های متولی گرفتیم ولی برای اینکه بد قول نشویم و خلاف وعده عمل نکنیم اجازه بدهید زمان اعلام نکنیم،اما بطور جدی و پیگیر مسئله را دنبال می‌کنیم تا در اسرع وقت این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی در انتها افزود: پروژه مجموعه عظیمی است و شاید تکمیل آن چندیدن سال زمان ببرد ،منتها فاز اولش که در واقع استقرار گمرک و مجموعه راه آهن و شروع فرایند تحویل گرفتن کالا و براندازی و ترخیص است را باید در اسرع وقت عملیاتی و پیاده کنیم و بعد ان شا الله طرح های توسعه را دنبال کنیم.