️کلنگ احداث ایستگاه میدان نماز بزودی به زمین میخورد

محسن حمیدی از انتخاب پیمانکار پروژه ایستگاه میدان نماز در روزهای آتی و بر زمین زدن کلنگ احداث آن در دو هفته آتی خبر داد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در دهمین نشست رسمی شورا که با حضور همه اعضای شورا برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی سطح شهر اظهار داشت: ۲۴ آبان ماه پیمانکار احداث ایستگاه میدان نماز مشخص و تا دو هفته دیگر هم آیین کلنگ زنی احداث ایستگاه میدان نماز برگزار می‌شود تا عملاً مردم اسلامشهر شاهد عملیاتی شدن ملموس احداث مترو باشند، چرا که تاکنون عملیات اجرایی احداث مترو در زیرزمین و مرحله حفر تونل بوده که نمای ظاهری نداشته است.

وی افزود: خوشبختانه مبلغ مناقصه پروژه ایستگاه میدان نماز ۲۰۰ میلیارد است که ۱۹۰ میلیارد آن تامین و در حساب شهرداری بوده و دغدغه ای در زمینه تامین اعتبار آن نیست و مصداق آن حضور ۴۳ شرکت عمرانی معتبر با گرید ۱ است که برای این پروژه در مناقصه شرکت کرده‌اند و به سلامت سیستم مالی و کارفرما که شهرداری اسلامشهر است، اعتماد دارند.

شهردار اسلامشهر با اشاره به ادامه حفاری تونل مترو تاکید کرد: حفاری تونل مترو به اواسط میدان شهید سلیمانی قبل از رودخانه کن رسیده و عملیات اجرایی شفت شاطره که به دلیل بارندگی های اخیر چند روزی به تاخیر افتاد، در هفته آتی شمع گذاری آن تمام و حفاری تونل در محدوده شاطره نیز آغاز می‌شود.

حمیدی با بیان اجرای دیگر پروژه های عمرانی سطح شهر ادامه داد: پروژه کمربندی شمالی نیز به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و در روزهای آتی در محل خیابان برنده سیفی ستون ها کاملاً روی سطح زمین می رسد و فعالیت های بتنی این پروژه عظیم در حد اعلا در حال انجام است.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و اقدامات انجام شده در این خصوص تصریح کرد: در سال های گذشته با کمترین بارندگی در اکثر مناطق آبگرفتگی و شهروندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند، با اقدامات زیرساختی که در این سال‌ها انجام شده، این مشکل مرتفع و شهروندان بدون دغدغه و نگرانی به استقبال فصل بارش می روند.

شهردار اسلامشهر افزود: تنها در خیابان شهید رحمانی با  آبگرفتگی معابر در زمان بارش مواجهیم که اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای آن در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که کافی نیست و به یاری خدا تا پایان سال جاری مشکل آبگرفتگی این خیابان نیز برطرف می‌شود.
حمیدی با بیان اقدامات انجام شده در زمینه خدمات شهر و خدمات شبانه‌روزی پرسنل این حوزه در ایام بارندگی خاطرنشان کرد: ۱۱ پیمانکار پسماند در ۱۱ ناحیه شهری مشغول فعالیت هستند که درآمدی در حدود ۱۸ میلیاردی را برای شهر به ارمغان آورده و فضایی که در اختیار پیمانکاران برای جمع آوری پسماند خشک قرار دارد خارج از بافت شهری و به انتخاب شهرداری بوده و تنها یک نقطه در سطح شهر وجود دارد که پسماند خشک به انتخاب پیمانکار در آن محل جمع آوری می شود و به منظور رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی به پیمانکار مربوطه تذکر داده می شود.

تسریع در تملک املاک واقع در کنار گذر ۲۴ متری راه آهن

محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در دهمین نشست رسمی شورای شهر که صبح امروز با حضور اعضای شورا، شهردار، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به اقدام شجاعانه و مدبرانه دلاورمردان ایران اسلامی و سپاه پاسداران در روزهای اخیر اظهار داشت: دیپلماسی بین الملل بر اساس دو مولفه قدرت و امنیت در زمان خود تعریف می‌شود و در طول تاریخ و با گذر زمان دو مفهوم قدرت و امنیت هم دچار تحول شده، مولفه‌های قدرت متنوع بوده و قدرت نظامی هم یکی از مولفه‌های قدرت است و عرصه بین‌الملل عرصه واقعه گرایانه است نه عرصه تعارف و خوش‌بینی، تقویت قدرت نظامی نیز یکی از اقدامات هوشمندانه و مبتنی بر برنامه‌ریزی علمی است.

وی افزود: با چالش هایی که در خاورمیانه هست و بخش اعظم آن به دلیل ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، امنیتی که در این شرایط بر ما واقع شده ماحصل زحمات و خدمات شایسته و شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی در سطوح مختلف بوده و برخود لازم میدانیم به سهم خودمان از سوی مردم ولایتمدار اسلامشهر، از این اقدام مدبرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در ادامه به بازدید هایی که در کنار مجموعه خدمات شهری در ایام بارندگی از نواحی مختلف سطح شهر داشته اشاره کرد و گفت: در پی این بازدیدها نقاط ضعف و قوت و مشکلاتی که در زمان بارندگی در سطح شهر با آن مواجهیم احصا و به سازمانها و نواحی مربوطه اعلام شده است، بخشی از نقاط ضعف ساختاری و بخشی نیروی انسانی و سخت‌افزاری است، اگر می‌خواهیم شهرداری اسلامشهر در شان شهرداری درجه ۱۱ باشد، بایستی نقاط ضعف برطرف گردد تا در مواقع بحران در کوتاهترین زمان و با کمترین آسیب از آن عبور کنیم.

وی در پایان با اشاره به تأخیر در اجرای عملیات اجرایی پروژه های عمرانی ۲۴ متری و ۴۵ متری خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری می‌خواهیم تکمیل پروژه احداث ۲۴ متری و تملک املاک واقع در کنار گذر راه‌آهن حدفاصل بلوار مخابرات و خیابان امام محمد باقر (ع) را در اولویت فعالیت‌های عمرانی خود قرار دهند.

لازم به ذکر است در دهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اسلامشهر، ۱۰ لایحه مطرح شد و پس از اعلام نظر کمیسیون های مربوطه و اعضای شورا مصوب و لایحه مجوز افزایش مبلغ تفویض اختیار شورا تا سقف نصاب معاملات توسط آیین نامه مالی شهرداریها در سال ۱۴۰۰ نیز به صورت غیر علنی مطرح و بررسی شد.