مترو اسلامشهر به میدان قائم می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر از عزم جدی شورا و مدیریت شهری بر ادامه حفاری تونل مترو اسلامشهر تا میدان قائم خبر داد.

داودحورزاده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر اظهار داشت: با همدلی و هم افزایی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حفاری تونل مترو از میدان نماز تا میدان قائم ادامه می یابد.

وی افزود: مطالعات متروی اسلامشهر به طول ۱۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان با اتصال به خط ۳ متروی تهران تا ایستگاه میدان قائم (عج) پیش بینی شده است که فاز نخست آن به طول ۱۰/۵ کیلومتر در دو قطعه اجرایی و حفاری تونل به اتمام رسیده است.

حورزاده با اشاره روند اجرای ريل گذاری و تجهیز روسازی تونل مترو تهران اسلامشهر تأکید کرد: قطعه نخست این مسیر به طول ۹۰۵ متر اتصال ایستگاه آزادگان به خط ۳ متروی تهران است که حفاری آن به اتمام رسید. قطعه دوم فاز نخست نیز از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز (ورودی شهر اسلامشهر) به صورت مکانیزه حفاری شده و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.

رئیس شورای شهر اسلامشهر ادامه داد: در صورت اتمام عملیات اجرایی مترو در ایستگاه میدان نماز بعنوان ایستگاه پایانی، بار ترافیکی پرحجمی را تا میدان قائم (خروجی اسلامشهر) شاهد خواهیم بود و شهرهای همجوار هم از نعمت این ناوگان ریلی بهره مند نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی حفاری تونل مترو با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد می شود تصریح کرد: عدم خروج دستگاه TBM و ادامه حفاری مکانیزه مترو تا میدان قائم صرفه اقتصادی داشته و مردم شهرهای جنوبغرب استان تهران می‌توانند در صورت تامین اعتبار و تکمیل و تجهیز مترو، در شهر خودشان سوار مترو شده به هر نقطه تهران سفر کنند.

حورزاده گفت: شهرداری اسلامشهر به عنوان مجری پروژه مترو تهران اسلامشهر باید هزینه‌های ریل گذاری و روسازی و تجهیز خط مترو و احداث ایستگاه میدان نماز را به اتمام برساند و می‌طلبد برای ادامه مسیر تا میدان قائم و تامین منابع مالی مسئولان استانی و شهرهای همجوار یاری رسانند.

رئیس پارلمان شهری اسلامشهر خاطر نشان کرد: تاکنون تمام هزینه‌های حفاری تونل مترو و عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان نماز به همت اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری و مسئولین شهرستان اسلامشهر از منابع داخلی تأمین شده است.