قلع و قمع ۷۳ فقره ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اسلامشهر

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب ۷۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری، بالغ بر ۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر آزاد سازی شد.

مسعود ایلکا رئیس جهادکشاورزی اسلامشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی۷۳ مورد عملیات تخریب و قلع وقمع ۷۱/۷ هکتار از اراضی کشاورزی از تصرف افراد سودجو و فرصت طلب آزاد سازی شده است.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، در طی هفته جاری با تخریب و قلع و قمع ۷۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل قراردادن کانکس، اجرای فوندانسیون، دیوارکشی، اسکلت و پی کنی در اراضی کشاورزی بخش چهاردانگه از توابع شهرستان اسلامشهر تخریب شدند.

ایلکا بیان کرد: در این عملیات قلع و قمع ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییرکاربری، بالغ‌ بر ۳۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر آزادسازی شد.

ایلکا خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مردم و شهروندان گرامی ساکن در استان تهران و شهرستان اسلامشهر می توانند در راستای انجام وظیفه اجتماعی، در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز، موارد مشکوک و گزارش‌های تخلف را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران به طور شبانه‌روز اطلاع رسانی کنند تا مورد پیگیری و برخورد قرارگیرد.