توانمندسازی ۸ محله کم برخوردار اسلامشهر

معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس جمهور گفت: ۲۳۴ محله کمتر برخوردار استان تهران در طرح تحول محله توانمند خواهد شد.

علی آقامحمدی امروز با حضور در اسلامشهر در جلسه ایی کمبود‌ها و کاستی‌های محله‌های کم برخوردار اسلامشهر را بررسی کرد.

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر گفت: در شهرستان اسلامشهر ۸ محله کم برخوردار و محروم وجود دارد که در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، مسکن، اشتغال و سلامت دچار مشکل هستند.

حبیبی در مورد کارگروه احسان قرار گاه محرومیت زدایی نیز افزود:خیرین حقیقی و حقوقی، نهاد ها و ادارت متولی و اشخاصی که میتوانستند به ما کمک کنند هم افزا کردیم و در ایام پایانی سال مجموعه سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی در خصوص بسته های معیشتی عدد قابل توجه و کیفیت خوبی را ارائه کرد.بسته معیشتی برای همه نیازمندان بود و کسی از نیازمندان نمانده که شناسایی نشده باشد.

علی آقامحمدی گفت: در کل کشور ۲۰۲۰، در استان تهران ۲۳۴ و در شهرستان اسلامشهر ۸ محله محروم وجود دارد.

وی افزود: در طرح توانمندسازی محلات با انتخاب یک شهردار از اهالی همان محله تقاضای شهروندان را در خانه‌های چهارگانه، خانه بهزیستی، خانه احسان، خانه امداد و خانه هلال تدوین و بر اساس نیاز سنجی‌ها به افراد محله با همکاری ادارات مختلف هر شهر خدمات ارایه می‌شود.

برای اجرای این طرح در کشور حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر از ۹۶ درصد اسلامشهری ها تحت پوشش بیمه اند | اسلامشهر با بالاترین تراکم دانش آموزی در سطح استان تهران

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه ای و کم برخوردار شهرستان اسلامشهر مسئولین مختلفی به بیان آمار ها و مشکلات پرداختند.

گوهری : بالای ۹۶ درصد پوشش بیمه‌ای در شهرستان اسلامشهر داریم که در آن ۹۴ هزار اسلامشهری تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرهنگ ایلکا فرمانده سپاه اسلامشهر:ما میتوانیم مدعی این باشیم که نیازمندی نبوده در اسلامشهر که از بسته های معیشتی بهره مند نشود.

ایلکا افزود: از سال ۹۷ بحث محله های اسلامی را شروع کردیم ، محله های اسلامی یعنی مدیریت مردم بر محله خودشان و ما ۴۰ محله اسلامی داریم.نیازمندی هر محله نسبت به محله های دیگر متفاوت هست.

غضنفری رئیس کمیته امداد: آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برابر است با ۲۸۱۶ خانواده معیشت بگیر ، دو درصد خانواده ها نیز هستند که بخاطر مشکلات فردی فاقد بیمه هستند.

جعفریان رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر: بهزیستی بالغ بر ۸.۰۰۰ نفر تحت پوشش دارد ، که ۱.۲۰۰ نفر در حوزه اجتماعی و ۶.۸۰۰ نفر هم در حوزه توان‌بخشی که حوزه تخصصی هست مددجو دارد‌،از این تعداد ۵هزارو و پونصد نفر در سبد مستمری بگیر هستند و مابقی پشت نوبت هستند.

اداره مسکن: ۱۰۰هزار نفر ثبت نام نهضت ملی داشتیم ۸۰۰واحد شروع به ساخت شده و درحال انجام است.

حمیدی شهردار اسلامشهر: سال گذشته بیشتر فعالیت هاي شهرداری در حوزه عمرانی بوده است‌

وی افزود:در اسلامشهر ۱۰۴ بافت فرسوده و کم برخوردار داریم، ما بزرگترین بوستان فرامنطقه‌ایی شهرستان را در بخش کم برخوردار شهرک امام حسین ایجاد کردیم، شهرستان اسلامشهر در کل تهران در بحث گسترش دامنه خدمات به نقاط کم برخوردار برتر شد.

قنبری رئیس اداره آموزش و پرورش: حدود ۴۰۰۰ نفر پرسنل داریم که ۵۰ درصد انها از تهران می آیند ، سه تا ۴ مدرسه در شرف تخلیه هستن چون قابل استفاده نیستن ، با ۹۵۰۰۰ دانش آموز در سطح شهرستان ما بالاترین تراکم دانش آموزی را در سطح استان داریم. همچنین دو مدرسه تا خرداد ماه باز سازی و آماده تحویل خواهد شد.