کشف ۱۰۶ دستگاه “ماینر استخراج ارز دیجیتال ” در اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، گفت: تعداد ۱۰۶ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در اسلامشهر، کشف و جمع آوری شد.

سرهنگ علی آقا کارخانه فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تعداد۱۰۶ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجتال با ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان اسلامشهر، کشف و جمع آوری شد.

کارخانه افزود: ماموران انتظامی شهرستان اسلامشهر با رصد اطلاعاتی یک کارگاه خدماتی که در یکی از مناطق شهر مشغول فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان بود را شناسایی کردند، که در پوشش این واحد خدماتی، اقدام به ایجاد یک واحد استخراج رمز ارز دیجتال می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: پس از شناسایی و اخذ دستور قضایی، مامورین به محل مراجعه و تعدادی دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجتال در حال فعالیت را کشف کردند.

وی تاکید کرد: در این عملیات و بازدید از محل ضمن توقیف دستگاههای ماینر، یک نفر را که در امر استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی فعالیت می کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

کارخانه با قدردانی از همکاری همه جانبه مردم با مامورین نیروی انتظامی، گفت: ماموران نیروی انتظامی با اخذ دستور قضایی و در بازرسی از این محل تعداد ۱۰۶ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال را با ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال کشف و توقیف کرده و با تشکیل پرونده  و تکمیل تحقیقات مجازات متهم، در اختیار مقام قضایی قرار داده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با هشدار به دستگاههای متولی جهت پیشگیری از وقوع جرایم در منطقه، خاطر نشان کرد: در برخورد و جلوگیری از وقوع جرایم نیروی انتظامی در آخرین مرحله قرار دارد و اگر دستگاههای خدمات رسان و نظارتی به وظایف خود در چهارچوب قانون عمل کنند، اینچنین واحدهای تولیدی و خدماتی غیر مجاز بوجود نخواهند آمد و همواره شرایط برای انجام فعالیتهای غیر مجاز و خلاف قانون مهیا نخواهد شد.